افتر افکت

آموزش افتر افکت After Effects از مبتدی تا پیشرفته

افتر افکت چیست ؟

افتر افکت در ابتدا با فیلم ماسک توانست در سال 1994 به استاندارد جهانی در زمینه جلوه های ویژه و کامپوزیت برسد . روان و مناسب بودن محیط کاربری ، امکان ترکینگ های دو بعدی و سه بعدی ، امکان افزودن المان های مختلف سه بعدی ، پیشرفت در تعامل با نرم افزارهای سه بعدی ، اسکریپت نویسی و … توانست با گذر زمان افتر افکت را به یک ابزار قدرتمند تبدیل کند .

همین موضوع اهمیت یادگیری و آموزش افتر افکت را با توجه به بازار کار گسترده آن نشان می دهد. از طرفی افتر افکت امروز اولین نرم افزار استاندارد ساخت موشن گرافیک در جهان است و به طور گسترده جهت ساخت تیزر ، موشن گرافیک ، انیمیشن دو بعدی و جلوه های ویژه استفاده می شود .

خوشبختانه تیم ادوب طی این چند سال ابزارهای برتر و پلاگین های با ارزشی را با افتر افکت ادغام کرده است. مثلا پلاگین کیلایت اولین بار برای استفاده در هری پاتر ساخته شد و امروزه به افتر افکت اضافه شده است . یا ابزار موکا که یکی از بهترین ابزارهای ترکینگ و حذف المان ها از تصاویر است مستقیما در افتر افکت قابل دسترس است .

 

از چه کسی یاد می گیرم ؟

من مهدی حسین پور هستم . مدرس انیمیشن ، موشن گرافیک و جلوه های ویژه ، با 15 سال سابقه . طراح VideoHive با شروع فعالیت از سال 2017 . منتخب دو جشنواره بین المللی در آمریکا و آلمان و منتخب 4 عنوان از جشنواره ملی روابط عمومی های کشور در بخش انیمیشن ، مالتی مدیا ، کلیپ های کوتاه و موشن گرافیک . برای مشاهده نمونه کارهای من اینجا کلیک کنید . همین طور برای مشاهده تیزر فیلم کوتاه گوشه صلح که تماما کروماکی انجام شده و یک داستان را در فضا روایت میکند ، اینجا کلیک کنید . این فیلم کوتاه یکی از پیچیده ترین شات های جلوه های ویژه را در ایران داراست.

در ساخت این فیلم کوتاه از 3dsmax , Vray, After Effects , Thinking Particles , Substance Painter و … استفاده شد.
مدلهایی نظیر سفینه دارای چندمیلیونورتکس است که سه ماه زمان صرف ساخت آن شده است . این پروژه سه ساله دارای آبجکت هایی نظیر کهکشان است که شامل بیش از پنجاه میلیون پارتیکل میباشد. رندر بسیاری از این شات ها در خارج از ایران انجام صورت گرفته است.

 

[foogallery id=”8549″]

 

میتوان بعد از پایان دوره وارد بازار کار شد ؟

شاید تا پنج سال پیش نمیتوانستید بازار گسترده ای را جز تلویزیون برای افتر افکت پیدا کنید . اما امروزه دیگر طراحی بروشور و دیگر اقلام چاپی بصرفه نیست . یک شرکت میتواند از یک پروژه موشن گرافیک و یا تیزر تبلیغاتی در رابطه با محصولش بینهایت بار استفاده کند و هزینه آن را یکبار بپردازد . اما این کار برای اقلام چاپی نه تنها به صرفه نیست بلکه دیگر کارایی لازم را ندارد . به همین دلیل دیگر چاپ مانند گذشته محبوب نیست .

از طرفی رشد سرعت اینترنت و شبکه های اجتماعی دیگر استفاده از عکس و متن را توجیه نمیکند زیرا کاربر دیگر تمایلی به خواندن ندارد بلکه دوست دارد ببیند و بشنود و در سریعترین زمان مطلب را دریافت کند .

و همه اینها نشان از بازار گسترده این کار دارد . امروز دیگر آگهی استخدام طراح و گرافیست صرفا شامل فوتوشاپ و ایلاستریتور نیست و افتر افکت نیز به آن افزوده شده و در حقوق دریافتی نیز موثر است . همه این موارد نشان از آن دارد که آموزش افتر افکت یک لازمه ضروری برای ادامه کار در دنیای حرفه ایست.

چه در حال حاضر در محلی مشغول به کار باشید آموزش افتر افکت به شما کمک میکند درآمدتان بیشتر شود و چه جویای کار باشید آموزش آن کمک میکند زودتر کار مناسبی بیابید. اگر بخواهید برای خودتان کار کنید نیز مشتریان زیادی پیدا میکنید که لازمه کار با شما را علاوه بر طراحی دوبعدی ساخت استوری و پست با افتر افکت میدانند . طی نکردن آموزش افتر افکت در این قسمت نیز باعث می شود مشتریان زیادی را از دست بدهید .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا