سیاه قلم
موضوعات داغ

آموزش سیاه قلم از 0 تا 100 بدون پیش نیاز

معرفی دوره آموزش سیاه قلم

حتی اگر هیچ چیزی درباره نقاشی کردن نمیدانید در این دوره آموزش سیاه قلم یاد میگیرید که چطور هر نوع چهره ای را به صورت خیلی واقعی نقاشی کنید . در قدم اول اصول ابتدایی طراحی سیاه قلم را با هم یاد میگیریم . همه موارد صورت مثل چشم ها ، ابرو ، بینی ، گونه و .. و در قدم بعدی شیدینگ روی هرکدام از این اجزای صورت را با هم انجام میدهیم. در پایان این دوره شما میتوانید هرنوع چهره را بصورت واقعی بکشید و از این کار کسب درآمد کنید.

در این دوره آموزش سیاه قلم که بمدت 480 دقیقه میباشد ، استاد در ابتدا عکسی را از اینترنت انتخاب کرده و سپس با شما قدم به قدم مراحل طراحی را انجام میدهد . در این 480 دقیقه شما نیز یک عکس از اینترنت انتخاب میکنید و با استاد مراحل را قدم به قدم انجام میدهید . در پایان این شما میتوانید هر نوع پرتره چهره ای را به سبک سیاه قلم رسم کنید . برای اطلاعات بیشتر ویدیو زیر را مشاهده کنید .

 

 

در این دوره آموزشی سیاه قلم ، استاد در هر مرحله هر ابزاری را قبل از استفاده به شما معرفی میکند . در نتیجه با ابزارهای اصلی و علت استفاده از هریک آشنا میشوید . استاد رسم چهره را به دو روش به شما آموزش می دهد . روش آکادمیک که سخت تر و زمانبر تر است و یک روش خاص که هرکسی میتواند بسرعت در یک ساعت یک پرتره جذاب سیاه قلم رسم کند . در نهایت شما میتوانید بعد از رسم پرتره هر تصویری را نقاشی کنید . در واقع در این دوره شما را با حقه های رسم نقاشی سیاه قلم نیز آشنا میکند.

 

بازار کار نقاشی سیاه قلم چگونه است ؟

سیاه قلم یکی از هنرهای رایج منجر به درآمد در نقاشی ست . در دوره آموزش سیاه قلم بلد میرزا میتوانید طی 8 ساعت با روش کشیدن پرتره آشنا شوید . همانطور که میدانید با تبلیغ در شبکه های اجتماعی و اشتراک گذاری کارهایتان میتوانید سفارش های مختلف گرفته و از آن کسب درآمد کنید . این دوره طوری طراحی شده تا شما بعد از پایان دوره سیاه قلم بتوانید به راحتی پرتره های واقعی بکشید و از این کار کسب در آمد کنید .

در ادامه لیست قیمت طراحی سیاه قلم از یکی از گالری ها در تهران آورده شده است . این قیمت ها مربوط به سال 1401 میباشد و در مقابل هزینه یادگیری شما بسیار ناچیز است . پس این دوره آموزشی را از دست ندهید ، زیرا با اولین پروژه میتوانید هزینه آن را جبران کنید.

 

آموزش سیاه قلم

 

سرفصل های دوره آموزش سیاه قلم

آموزش سیاه قلم

  • رسم خطوط چهره : در این قسمت که قسمت ابتدایی دوره میباشد دو روش رسم خطوط چهره آموزش داده میشود . روش ابتدایی روش استاندارد و سخت تر و روش دوم روش بسیار سریعتر میباشد که هنرمند میتواند بسرعت خطوط اصلی چهره را رسم کند .
  • شیدینگ چشم ها و بینی : در این قسمت روش شید کردن بینی و چشم را می آموزیم .
  • شیدینگ لب ها
  • شیدینگ پوست صورت و ایجاد تکسچر روی آن
  • در نهایت روش های شیدینگ مو ، چانه و گردن

 

چرا باید از این دوره استفاده کنم ؟

اصول طراحی در سیاه قلم یک اصول ثابت است که شما در این دوره آموزش سیاه قلم می آموزید . صرفا با تمرین چندباره این اصول و کشیدن هر نقاشی جدید به عنوان تمرین به تبحر شما افزوده می شود.

 

چگونه بازاریابی کنیم ؟

بعد از اتمام دوره آموزش سیاه قلم بهترین کار کشیدن عکس دوستان و آشنایان بصورت رایگان و هدیه است. این کار علاوه بر افزایش تبحر شما به تبلیغ دهان به دهان نیز کمک میکند . همینطور این تصاویر را در شبکه های اجتماعی منتشر کنید.

 

قیمت

499 هزار تومان

آموزش سیاه قلم

حجم : 3.7 گیگابایت

تلفن پشتیبانی : 09395572460

دانلود بلافاصله بعد از پرداخت

دانلود دوره سیاه قلم

 

سیاه قلم چیست ؟

سیاه قلم همان سبک نقاشی سیاه و سفید است. در این نقاشی کاربر با استفاده از تضاد خطوط سیاه و سفید صفحه یک طرح سه بعدی را در صفحه ایجاد می کند. در واقع تنها ابزار ما در این نقاشی ذغال یا همان رنگ مشکی است. در این نقاشی از رنگ آمیزی استفاده نمی شود و یکی از قدیمی ترین سبک ها در بین نقاشی های بشر سیاه قلم می باشد.

 

تاریخچه سیاه قلم

سیاه قلم یکی از سبکهای اولیه نقاشی ست . یعنی از ابتدای استفاده از این هنر هیچ اطلاعات دقیقی در دست نیست. اما از معروف ترین نقاشان این سبک می‌توان به داوینچی و در ایران استاد کمال الملک اشاره کرد

.

تفاوت طراحی با مداد و سیاه قلم چیست ؟

شاید در نگاه اول به نظر برسد که در نقاشی سیاه قلم از مداد استفاده می‌شود. اما باید بدانید از گذشته و در ابتدای تولد این هنر و نبود مداد یا همان گرافیت از زغال که جذابیت بصری بیشتری داشت استفاده می شد.

 

سیاه قلم نیاز به نگهداری خاصی دارد ؟

نقاشی سیاه قلم به دلیل استفاده از زغال در آن نیاز به نگهداری ویژه‌ای دارد. دلیل آن این است که با برخورد دست با صفحه امکان پاک شدن زغال وجود دارد. در نتیجه می بایست با روش های خاصی از نقاشی حفاظت کرد. اولین روش و ساده ترین آن قاب کردن نقاشی ست. اسپری های مختلفی نیز برای تثبیت ذرات زغال بر روی نقاشی وجود دارد.

 

ابزار مورد نیاز در نقاشی سیاه قلم چیست ؟

ممکن است در ابتدای شروع سیاه قلم به همه این ابزارها نیاز نداشته باشید. اما از ابزارهای مورد استفاده می توان به موارد زیر اشاره کرد.

  • مقوای اشتنباخ یا فابریانو 220
    زغال یا پودر زغال
  • انواع مداد مشکی 4B,6B و 8B
  • محو کن
  • پاک کن برقی
  • مداد پاک کنی
  • قلمو نرم در سایزهای مختلف
  • پودر کف دریا
  • چسب کاغذی
  • زغال فشرده سفید
  • پنبه و گوش پاک کن
  • دفتر طراحی و تخته شاسی

 

تکنیک های نقاشی سیاه قلم چیست ؟

  • هاشور زنی یا همان کشیدن خطوط
  • پاک زنی برای کشیدن نقاط و خطوط روشن
  • محو کردن و یا ادغام نرم نقاط تیره و روشن به وسیله محو کن یا انگشت
  • سایش یا ایجاد یک بافت به وسیله فشار زغال بر روی یک جسم . برای مثال فشار زغال بر روی کاغذ که در زیر آن یک سکه قرار گرفته و یک طرح را ایجاد می کند.

 

دوره آموزش سیاه قلم مناسب چه سنی است ؟

دوره آموزش سیاه قلم برای سنین بالای ۱۲ سال پیشنهاد می‌شود. برای سنین کمتر بهتر است از نقاشی های ساده و یا کتب نقاشی کودک که در وبسایت هم موجود است استفاده کنید.

 

پیش نیاز های دوره آموزش سیاه قلم چیست ؟

دوره آموزش‌سیاه قلم هیچ پیش نیازی نداشته و اگر هیچ تجربه ای در زمینه طراحی سیاه قلم به خصوص پرتره و چهره ندارید. مراحل را از ابتدا یاد میگیرید و همزمان با استاد تکرار میکند.

 

از چه مقوایی برای سیاه قلم استفاده کنیم ؟

پیشنهاد می شود از مقوا های بزرگ استفاده کنیم نظیر آ3 یا 50 در 70 . اما در این دوره آموزش سیاه قلم از کاغذ آ۴ برای راحتی بیشتر استفاده می کنیم . همینطور از مقوای اشتباخ و یا فابریانو 200 در این زمینه استفاده زیادی می شود.

 

سبک های سیاه قلم چیست ؟

 

رئالیسم :

در سبک رئالیسم هنرمند صرفاً سعی می‌کند اندازه و ابعاد واقعی آبجکت را به وسیله خطوط به وجود آورد. در این نقاشی سایه زنی و واقع‌گرایی کمتری مورد استفاده قرار می میگیرد.

فوتو رئالیسم :

در این سبک مانند سبک رئالیسم موارد ابتدایی رسم می شود. اما با استفاده از سایه زنی به نقاشی واقعیت بیشتری بخشیده میشود.

هایپر رئالیسم :

هایپر رئالیسم حد اعلای نقاشی سیاه قلم در رسم است. اگر می‌خواهید چهره یک شخص و یا آبجکت خاصی را به طور واقعی نقاشی کنید و این نقاشی ، نزدیکی زیادی به یک عکس داشته باشد از این سبک استفاده کنید.

 

سیاه قلم به انگلیسی چیست ؟

سیاه قلم در انگلیسی chiaroscuro نامیده میشود . این کلمه از دو کلمه ایتالیایی chiaro و scuro بمعنای روشن و تاریک گرفته شده است . این موضوع نشان از مهد آن یعنی ایتالیا دارد .

 

آیا نقاشی مونالیزا یک سیاه قلم است ؟

با توجه به اینکه در نقاشی مونالیزا اثر داوینچی ، معروفترین نقاشی دنیا از سبک روشن و تاریک استفاده شده است و نه صرفا زغال میتوان این نقاشی را سیاه قلم دانست.

 

آیا سیاه قلم در عکاسی و فیلم هم وارد شده است ؟

همانطور که از کلمه chiaroscuro متوجه شدیم . میتوان سیاه قلم را صرفا تفاوت رنگ صفحه و زغال ندانست . با این تعریف هر طرحی که بین نقاط روشن و تیره آن اختلاف زیادی باشد نوعی سیاه قلم است. این موضوع در فیلم و عکس هم صادق است. برای مثال به عکس زیر توجه کنید .

سیاه قلم در عکاسی

 

نام دیگر سیاه قلم چیست ؟

نام دیگر این هنر tenebrism میباشد . این واژه یک واژه ایتالیایی بمعنای تاریک ، محو و راز آلود است.

 

قیمت

499 هزار تومان

آموزش سیاه قلم

حجم : 3.7 گیگابایت

تلفن پشتیبانی : 09395572460

دانلود بلافاصله بعد از پرداخت

دانلود دوره سیاه قلم

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا